ÚJ Bóni Balázs: Csípőmobilitás fejlesztése

Cikkszám: boni03
Bóni Balázs: Csípőmobilitás fejlesztése

ÚJ Bóni Balázs: Csípőmobilitás fejlesztése

Cikkszám: boni03
3 100 Ft
Az ízületi mobilitást sajnos mindig alulértékeljük és rendszerint csak későn ismerjük fel, ha nem fektettünk arra kellő hangsúlyt. Ez a fajta mobilitás az adott ízületben létrejövő teljes mozgástartományt jelenti. Arra, hogy az ízületben milyen mértékű mozgás jöhet létre, több tényező is hatással van: különböző betegségek, (sport)sérülések, valamint az izommerevség (nyújtás hiánya) és az ízületek védelmének, karbantartásának elhanyagolása. Nem megfelelő ízületi mozgástartomány (ízületi mobilitás) esetén a hétköznapi tevékenységek is nehézkessé, fájdalmassá válhatnak, a sportolásnál pedig megnő a balesetveszély.

Ha nem vagy képes teljes mozgástartományban végrehajtani egy gyakorlatot, akkor a gyakorlat és ezáltal az edzés hatékonysága is jelentősen csökken. A kis mobilitás egyes gyakorlatok kivitelezését is hátráltatja. Például a teljes guggolás kivitelezése során bekapcsolódik a mozgásba a csípő, a farizom, a térdhajlító izom és a vádli. Tehát itt több ízület is érintett. Ezért nagyon fontos erre kellő hangsúlyt helyezni, és időt, energiát szánni, munkát befektetni ízületeink mobilitásának megtartása, fejlesztése érdekében is.

Bóni Balázs videói hasznodra és segítségedre lesznek ebben. Ha te is nagyrészt ülőmunkát végzel, vagy intenzíven sportolsz, netán testépítő vagy és nagy súlyokat emelgetsz, mindenféleképpen ajánljuk neked Balázs videóit. Ne hanyagold el ezt a mozgásformát sem, mert sokkal jobb most tenni érte, mint hagyni kialakulni egy esetleges problémát és fájdalommal élni a későbbiekben.
Elfogadom, hogy a gyakorlatokat saját felelőségre végzem-: